Wednesday, November 23, 2011

Black pepper steak bola sepak sea games 2011

Menu bola sepak sea games 2011 ala2 western. Dah lama tak pekena steak..cam mengidam pulak! Aku paling suka resepi  sos black pepper ni!

Bahan Daging

peram daging dengan bawang putih dan serbuk lada hitam. paling kurang 30 minit.
masukkan dlm kuali dan tutup. masak hingga daging lembut. Ketepikan daging yang dah siap. lapkan kesan minyak dalam kuali.


Bahan-bohon sos pepper steak:

2 sudu besar butter
2 sudu besar tepung gandum
2-3 cawan freshmilk
Segenggam black pepper yg ditumbuk kasar
2 sudu besar sliced mushroom
2 susu besar kicap
Garam secukup rasa
1/4 kiub pati ayam




Cara2:
Cairkan butter dalam saucepan. Bila butter cair masukkan tepung, kacau rata. Bila dah berbuih2 gitu masukkan freshmilk, black pepper, mushroom dan kiub pati ayam. Kacau sehingga agak pekat. Masukkan kicap dan perisakan dgn garam. Matikan api selepas menggelegak. Ikut suka la sos tu nak wat pekat mana.

Apapun tahniah buat skuad harimau muda kita yang berjaya mengalahkan Indonesia walaupun sepakan penalti. Pujian seharusnya pada Khairul Fahmi dan Asrarudin. Kepada Badrul Bakhtiar, gol awak bukan penyelamat sebab orang lain sepak masuk juga. Kepada Fakri, awat main macam serabai, yang herannya Ong Kim Swee boleh kekalkan dia main sampai 128 minit. Sakit je hati, sepak penalti pun macam kakak yang sepak hehe

No comments:

Post a Comment

Resipi masakan singgah di sini selalu ya